lunes, 27 de abril de 2009

Jo, entrenador

Com a introducció us diré que una de les coses que des de ben jovenet m’han apassionat es la Vesant d’entrenador.

Poder encomanat per les sensacions que tenia quan començava a practicar aquest esport, per les ganes que posaven en nosaltres els nostres primers entrenadors, en Saul Gutierrez, en Manolo Gomez i l’Alfredo Romera (Si, un altre cop Tronkito).

Però, aleshores, el que m’inquietava no era poder ensenyar com realitzar un determinat moviment, o bé com atacar un tipus de defensa, sinó més be el que em cridava l’atenció de poder fer, el que m’inquietava poder aconseguir, era encomanar la passió per un esport, fer que altres nens estimessin l’esport que a mi m’apassionava i que gaudissin les estones que practicaven el nostre esport, el bàsquet. Poder era el que millor varen fer aquests entrenadors amb nosaltres, un grup que començàvem de zero en edat infantil, alguns dels quals tenien el primer contacte amb la pilota taronja, uns altres ens creiem ser uns experts del tema, això si, tots varem quedar captivats pel basquet. Tots ens reuníem els diumenges al matí per veure jugar els nostres ídols al poliesportiu, els mateixos que entre setmana ens entrenaven i el dissabte ens guiaven per les pistes d’aquest mon, una matinal que començava a les 9 amb el Junior, a les 10:30 amb els sots-20 i culminava a les 12 amb els nostres herois, i no faltava l’entrepà de la mitja part...quins records.

Vaig començar a “exercir” d’entrenador la segona meitat de temporada quan era Cadet de primer any, als esports escolars del poble tocava el calendari de bàsquet, i jo vaig ser un dels triats per dur l’escola Joan Maragall, era la meva primera experiència i vaig aplicar tots els coneixement que tenia aleshores, no masses, però que eren els suficients per introduir a uns nens les coses bàsiques per iniciar-se en això. Un cop acabat el calendari vaig acabar la temporada portant el Mini del Club, on vaig entrenar en Jose Carrión, campió de Catalunya fa 2 temporades amb el C.B.Hospitalet. L’any següent no vaig poder compaginant el ser entrenador, doncs vaig marxar a Collblanc a jugar. La temporada següent, sent Junior de primer any vaig ser ajudant al Cadet Masculí del Sant Andreu i sent Junior de segon any vaig ajudar amb el Infantil Masculí del mateix club. El primer any de sènior tampoc ho vaig poder compaginar, però, l’any següent amb el fitxatge pel C.B.Olesa vaig iniciar la meva “carrera oficial” com a COACH.
De les 5 temporades que han passat, la primera em van donar l’escola de bàsquet, anomenada a Olesa “ESBOL” i des de mitjans de temporada vaig exercir d’ajudant del Junior “B”. La segona temporada vaig fer-me càrrec del Mini “B” i del Mini “C” Masculins, la tercera i una de la que guardo més bons records va ser amb el Infantil “A” i “B” femenins i amb el Infantil Masculí, la quarta, l’any passat, i una de les mes complicades amb el Cadet “A” Interterritorial Femení i amb el Pre-infantil Femení i enguany, amb el Junior “A” Masculí de primer any i col·laborador amb el Pre-Mini Femení.

Així el meu currículum, del qual n’aprofundiré amb les millors anècdotes és el següent.


1999-2000: Mini Masculí C. B. Sant Andreu
Escola Joan Maragall de Sant Andreu de la Barca
2001-2002: Ajudant Cadet Masculí C. B. Sant Andreu
2002-2003: Ajudant Infantil Masculí C. B. Sant Andreu
2004-2005: ESBOL-C.B.Olesa
Ajudant Junior “B” Masculí “Nivell B”
2005-2006: Mini “B” Masculí “Nivell B”
Mini “C” Masculí “Nivell C”
2006-2007: Infantil “A” Femení “Nivell B-1”
Infantil “B” Femení “Nivell C-1”
Infantil “A” Masculí “Nivell A”
2007-2008: Cadet “A” Femení “Interterritorial”
Pre-Infantil Femení “Nivell A”
Director Campus Setmana Santa C.B.Olesa
2008-2009: Junior “A” Masculí Nivell “B”
Ajudant Pre-Mini Femení Nivell “C-2”
Director Campus Setmana Santa C.B.Olesa

A partir d’ara, la secció “Jo, entrenador”queda inaugurada on explicaré el meu punt de vista, les meves inquietuds i tot el relacionat amb l’entorn del “Coaching”

No hay comentarios: